Profile Ringkas

Imind Trainig Centre didaftarkan pada 16 oktober 2008 (001803227-M) dengan hasrat untuk memberikan motivasi kesedaran serta latihan kepimpinan kepada para remaja dan belia dalam usaha untuk memajukan diri dari pelbagai aspek kehidupan. Kami memberikan penekanan terhadap aspek kerohanian dan kepimpinan supaya hasilnya nanti mampu untuk melahikan individu yang mampu untuk memimpin diri dan masyarakat berlandaskan prinsip Islam


Kem Kepimpinan Pelajar SAMER

Posted by admin

Daurah Kepimpinan pelajar anjuran Sekolah Agama Menengah Rawang (SAMER) dengan kerjasama iMind Training Centre yang diadakan pada 6 hingga 8 Februari lalu ternyata berjaya melahirkan individu pemimpin muda di peringkat sekolah yang berjiwa besar. Program yang berlangsung selama 3 hari itu melibatkan penyertaan 125 orang peserta yang juga merupakan barisan kepimpinan pelajar sekolah berkenaan.

Guru penasihat program berkenaan, En. Abdul Hidir Afnizal ketika ditemuramah berkata, objektif penganjuran daurah kepimpinan ini adalah bertujuan mengukuhkan identity dan jatidiri kepimpinan di kalangan pelajar disamping melahirkan kepimpinan pelajar yang mampu mencetus idea-idea baru. Selain itu, elemen pengisian program yang sarat dengan aspek pembentukan dan pembinaan ciri-ciri kepimpinan manjadi faktor utama kejayaan program yang dianjurkan pada kali ini. Aktiviti-aktiviti seperti membongkar masalah organisasi dan cara penyelesaian, "special debate", "money matter", "creative minded" dan banyak lagi menjadikan program sepanjang 3 hari benar-benar memberikan kesan mendalam di kalangan peserta program yang terdiri daripada kepimpinan pelajar tingkatan 3 hingga 5.

Antara lain, menurut wakil iMind Training Centre yang juga merupakan penganjur bersama program, En Mohammad Fauzan Maaruf ketika dihubungi sebagai berkata, penganjurannya pada kali ini lebih menumpukan kepada pembinaan kredibiliti peserta, karismatik, budaya "volunteer", "outspoken", dan cetusan idea kritikal. Pihaknya mengalu-alukan mana-mana pihak sekolah yang ingin terlibat secara langsung dalam penganjuran program seumpamanya. Beliau boleh dihubungi di talian 013-7041600. Program berkenaan menutup tirainya pada jam 1 petang dengan penuh jayanya.

2 comments:

  1. Unknown said...

    Assalamualaikum, Tahniah kerana berjaya membuat program di SAMER. Teruskan Usaha!

  2. Admin, Massnizam Group Travel & Tours said...

    salam ziarah..
    semoge samer terus maju ke depan..

Post a Comment